Spinning

Spinning bij Ultrasport

De spinning lessen bij Ultrasport zijn voor iedereen toegankelijk. Of je nou beginnend of gevorderd bent, de lessen zijn te volgen voor sporters op elk niveau. Spinning heeft verschillende typen trainingen met verschillende trainingsdoelen, dus zo volg je altijd een les die het beste bij jou past. Onder begeleiding van stimulerende muziek ervaar je een fietstocht en verbrande je nooit eerder zoveel calorieën per tijdseenheid.

Er zijn 3 soorten trainingen:

  • Herstel training
  • Duur-en krachttraining
  • Interval training

Herstel training

Met hersteltraining bevorder je ook de afvoer van afvalstoffen, vetverbranding en de doorbloeding van de spieren. Onder begeleiding van een gediplomeerd trainer, zal je de hele les op het zelfde tempo blijven fietsen en blijft je hartslag tussen de 45 en de 70% van het maximum liggen.

Duur- en krachttraining

Bij duur- en krachttraining ga je vooral veel vet en koolhydraten verbranden. Het vergroot je uithoudingsvermogen en je conditie zal sterk verbetert worden. Bij deze les fiets je continu op het zelfde tempo en met de zelfde intensiteit. Je hartslag zal tussen de 75 en de 85% van het maximum liggen.

Interval training

Bij intervaltraining ga je je grenzen verleggen. Als je deze training vaker doet ga je merken dat je benen meer power krijgen en je korte intensieve stukken veel langer volhoudt. Bij deze les worden periodes van lage inspanning met korte en vooral intensieve inspanning afgewisseld. Je hartslag zal tussen de 80 en de 95% van het maximum liggen.

Belangrijk om te weten als je kiest voor spinning

De meest voorkomende blessure bij spinning is overbelasting van het kniegewricht. Het is daarom van belang dat de fiets goed is ingesteld. Zorg vooral dat de zadel niet te hoog of te laag staat. Het dragen van een fietsbroek met zeem voorkomt zadelpijn. De juiste schoenen met harde zolen geven een beter contact met de pedalen en is zeer zeker aanbevolen. Je verliest tijdens de les behoorlijk wat vocht dus neem altijd een handdoek en bidon met water mee.

Intensiteit van het programma

Vetverbranding:
Conditie:
Coordinatie:
Spierkracht: