Pilates

PILATES BIJ ULTRASPORT

Pilates sessies helpen je om zowel geestelijk als lichamelijk beter in balans te komen. Het bestaat uit een serie vloeiende bewegingen die je op een zachte ondergrond uitvoert. De nadruk word gelegd op geconcentreerd bewegen en ademhalen. Je word bewust van je lichaam en leert vloeiende gecontroleerde bewegingen maken.

Pilates helpt kort gezegd met je houding in het dagelijkse leven en met sport te verbeteren. Spieren worden flexibel en raken daardoor minder snel geblesseerd. Je ontwikkeld lange en sterke spieren en verbeterd je innerlijke core die je wervelkom ondersteunen. Je creëert een sterke rug, been en armspieren met lange elegante vormen en strakkere buik.

VOORDELEN VAN PILATES

  • Een perfecte aanvulling ivm voorkomen van blessures bij een andere sport
  • Voor jong en oud, zelfs tijdens zwangerschap
  • Je kunt op je eigen niveau trainen
  • Het werkt ontspannend
  • Verbeterd kracht, flexibiliteit en balans
  • Verminderen/ voorkomen nek en rug klachten
  • Je ontwikkeld mooie gedefinieerde armen en benen en een strakke buik

Tegenwoordig adviseren fysiotherapeuten steeds vaker patiënten met nek en rugklachten om aan pilates te doen.

Intensiteit van het programma

Vetverbranding:
Conditie:
Coordinatie:
Spierkracht:

Pilates